Případové studie, ať už mají psanou formu nebo podobu videa, jsou zajímavým nástrojem, který vám může pomoci ve vašich obchodních aktivitách. Díky případovkám si zákazník lépe zapamatuje produkt, ale zároveň i vám u potenciálních zákazníků stoupne důvěryhodnost.
Dnešní B2B zákazníci podle magazínu Forbes projdou více než 70% fází nákupu dříve než se zkontaktují s obchodním zástupcem. Další zajímavou statistikou, kterou Forbes uvádí je, že většina B2B zákazníků je při rozhodování ovlivněna whitepapery (82%), webináři (78%) a případovými studiemi (73%). V pozadí pak nezůstávají ani e-booky (67%), infografiky (66%) a blogy (66%). I když se nejedná o statistiky konkrétně z ČR, je jisté, že se tomuto trendu určitě přibližujeme a může pro vás být jen výhodou, pokud se případové studie naučíte využívat.
Webináře a whitepapery je možné využít po celou dobu zákaznické cesty, ale případové studie jsou optimální zvláště v poslední fázi. V této fázi lidé už identifikovali problém, prozkoumali dodavatele, stanovili si kritéria a blíží se finálnímu rozhodnutí, které může ovlivnit právě případová studie.
Proč jsou případové studie užitečné?
- Případové studie ukazují úspěšnou implementaci řešení a jak řešení dané firmě pomohlo. Firmy se mohou potýkat se stejnými problémy jako v případovce, ale neví, jaké řešení hledat, nebo váhají, jestli vybrané řešení je pro ně správné. Případová studie je může přesvědčit o správnosti řešení. Navíc pokud využijete pro případovku zákazníka, který má v oboru renomé, stoupne významnost nejen případové studie, produktu, ale i vás jako experta, protože si vás tato renomovaná firma vybrala pro spolupráci.
- Případové studie budují důvěru. Lidé často nevěří obecně řečeným věcem. Ostatně v době, kdy jsme zahlceni reklamami na produkty, které jsou zaručeně nejlepší, se není co divit. Proto pokud si lidé přečtou, nebo ještě lépe uvidí, že jiná firma úspěšně používá daný produkt a přináší jí užitek, budou tomu více věřit. Zkrátka případová studie poskytuje očividný důkaz.
- Případové studie poskytují „sociální důkaz“. Každý z nás se někdy rozhoduje podobným způsobem, ohlíží se na to, co dělají ostatní. Jestli ostatní to ještě nepoužívají, nemusím ani já, mám dostatek času se to naučit nebo implementovat. Někdy tím sice ztrácí konkurenční výhodu, ale to v tu chvíli obvykle nevidí. Lidé obecně nemají rádi změny, takže pokud dosáhli toho, že mají na to ještě čas, jsou spokojeni. Ale pokud už i ostatní to používají, mám pocit, že bych s tím měl začít i já, abych nezaostal. A v tomto aspektu pomáhá případová studie – „dělají to ostatní, měl bych i já“, nebo „funguje to ostatním, tak nám by mohlo taky.“
- Případová studie je příběh a příběhy táhnou. Lidé rádi čtou příběhy, zároveň si je lépe pamatují a s nimi i produkt. Pokud máte případovou studii jako video, jste na tom ještě lépe, protože dnes na internetu videa hrají prim. Průzkumy ukazují, že lidé nejvíce konzumují na internetu právě video obsah. Proto spojte produkt s případovou studií.