Proč používat Linkedin?

Linkedin je dobrou platformou pro B2B marketéry i pro obchodníky.

LinkedIn je nejpoužívanější pracovní síť na světě, na které se zaregistrovalo už přes 590 milionů uživatelů. V České republice je zatím přes 1,2 milionu aktivních účtů.

Linkedin uvádí, že profil na sítí má 61 miliionů seniorních lidí, kteří mají ovlivňovaní moc a 40 milionů decision makerů. 

Výhodou je, že těmto lidem můžete různými způsoby dát vědět o vaší firmě, ať už reklamou nebo přímým oslovením. Skvělým pomocníkem pro obchodníky je Linkedin Sales Navigator, ale i se základním Linkedin účtem lze vyhledávat, ale o tom více jindy.

Linkedin nabízí zajímavé možnosti cílení:

Linkedin nabízí zajímavé možnosti cílení reklam pro B2B, které jiná sociální síť neposkytuje. Na dalším obrázku vidíte, z jakých možností cílení si lze vybrat. Na rozdíl od Facebooku můžete cílit na senioritu, pracovní pozice a další.

Na které jiné sociální síti můžete cílit na konkrétní pozice? Podrobněji o možnostech cílení na Linkedin se dozvíte zde  .

Linkedin není jen vhodnou platfomou pro marketéry, ale i pro obchodníky. Obchodníci zde mohou pomocí určitých metod vyhledávat firmy, ale i konkrétní lidi ve firmách, které pak mohou na přímo oslovit. Co je lepší – snažit se dovolat do firmy skrz universální číslo, které naleznete na internetu, nebo zkusit oslovit konkrétního člověka z dané firmy?

Mýty o Linkedin

Mýtus č. 1 Lidé používají Linkedin pouze jako online CV.

Že to tak není, je patrné ze studie Fenomen Linkedin (studie prováděná na českém a slovenském trhu) . 63% lidí denně až několikrát za den na Linkedinu čte, 43% několikrát měsíčně/několikrát týdně prohlíží profily firem, jednou za měsíc je prohlíží 42 % lidí. Asi třetina lidí několikrát za měsíc píše nebo sdílí.

Mýtus č. 2, na Linkedin jsou hlavně lidi z HR:

Podle  HR Intelligence Report 2017 „Nejpočetnější kategorií reportu s více než 135 tisíci uživateli je obor služeb, do kterého se zařadily podobory jako například personalistika, právo, lékařské služby, pohostinství nebo vzdělávání. Druhou nejpočetnější skupinou jsou uživatelé, kteří svou profesi zařadili do oborů průmyslových (automotive, stavebnictví a další)“  HR news [online]. [cit. 2019-10-23]. Dostupné z: https://www.hrnews.cz/lidske-zdroje/nabor-id-2698717/studie-linkedin-ma-v-cr-vice-uzivatelu-nez-instagram-id-2981346

Firemní stránka

Pokud již máte založenou svojí firemní Linkedin stránku, propojte ji s osobními profily zaměstnanců. Profily zaměstnanců mohou posloužit jako další zdroje potenciálních kontaktů. Ideální je, pokud váš obsah sdílí i zaměstnanci na svých profilech, přinese to větší organický dosah. Linkedin totiž upřednostňuje obsah osobních profilů.

Poskytněte na své stránce dostatek zdrojů obchodníkům pro sdílení na svých profilech.

Nemáte ještě firemní profil? Zde je návod.

Tipy od Neila Patela, jak využívat Linkedin pro generování leadu v B2B.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek