Výzvy dnešního marketingu a obchodu

Je otázkou, jak moc se vrátí vše do starých kolejí. Ale jisté je, že pokud firmy chtějí obstát, mělo by dojít hlavně u B2B firem k větší spolupráci obchodu a marketingu, jelikož v online světě se sales a marketing značně prolínají.  Do budoucnosti bude online přítomnost hrát čím dál důležitější roli.

To začíná už u zlepšení online prezentace, kterou hlavně B2B firmy podceňují. Kvalitní. Důvěryhodné stránky, kde zákazník nalezne rychle vše, co hledá, jsou základ.

Avšak pouze stránkami to nekončí, je také potřeba se starat o to, aby se potenciální zákazníci na stránky dostávali, inteligentně pracovat s leady a ideálně potenciálním zákazníkům ulehčit rozhodování pomocí nových technologií a poskytnout jim taky vynikající zákaznickou zkušenost. Technologie, které mohou zlepšit zákaznickou zkušenost jsou různé konfigurátory, rozšířená realita (augmented reality – AR) nebo virutální realita (VR).

Konfigurátory produktů nabízí interaktivní a poutavý zážitek z online nakupování.

Konfigurátory produktů jsou interaktivní digitální marketingové nástroje založené na 3D modelech, které zákazníkům umožňují vizualizovat a přizpůsobovat produkty podle jejich výběru, uživatel tak může sledovat přímo jejich úpravy a okamžitě vidí přibližné náklady.

Konfigurátory jsou stále oblíbenější jako alternativní metoda pro výrobce a maloobchodníky ke klasickým konzultacím. Jejich použití je zvláště rozšířené ve světě B2C. Avšak konfigurátory mají své místo i v B2B světě.

B2B společnosti pomalu začínají chápat potenciál, které konfigurátory poskytují, a to je především efektivní a prvotřídní digitální prodejní poradenství, nižší náklady, lépe přizpůsobené produkty a služby a v neposlední řadě spokojenější zákazníky.

Jak generovat leady prostřednictvím konfigurátoru?

  • Zákazník si může produkt na konfigurovat, pro zpřístupnění výsledku konfigurace ho požádáte o e-mail. Pro mě osobně jako uživatele nejméně příjemný postup.
  • Pro zpřístupnění konfigurátoru požádáte zákazníka o e-mail.
  • Zákazníka necháte produkt nakonfigurovat, poskytnete jen přehled a pro bližší detaily ho požádáte o e-mail. (není použitelné ve všech případech)

Virtuální a rozšířená realita jako nový prodejní nástroj

Rozšířená realitavám dává možnost poskytnout zákazníkům prvotřídní zákaznickou zkušenost.

Potenciální zákazníci si obvykle chtějí vyzkoušet produkty před jejich zakoupením. Rozšířené nákupní zážitky jsou jedním z rostoucích trendů v maloobchodě. Pomocí AR mohou potenciální zákazníci si např.  vyzkoušet make-up (např rtěnky Maybelline), nebo zjistit,  jak bude vypadat nábytek v prostoru  jejich obývacího pokoje (např. Ikea) aniž by museli opustit svoje domovy. Zároveň díky AR není potřeba velkého fyzického inventáře, aby zákazníci mohli vyzkoušet velké množství položek..

Virtuální realita může dobře posloužit např. při prodeji bytů nebo i nebytových prostor určených na pronájem už v době jejich výstavby. Potenciální klient si může projít byt i celý dům před jeho dostavbou, přímo online je možné měnit různé povrchy. Může si vyzkoušet, jak je byt osluněný v různou denní dobu. Dokonce je možné modelovat i proudění lidí např v obchodních centrech a tím ukázat, jak může být obchod navštěvovaný.

Může se na první pohled zdát, že tyto technologie jsou píše využitelné v B2C, ale není tomu tak. Přestože B2B společnosti teprve začínají objevovat možnosti této prezentace, tak AR i VR zde mají svoje místo třeba již ve zmíněním prodeji a pronájmu nemovitostí, tak i v jiných oblastech.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *