Social media and B2B

Má smysl investovat do sociálních sítí, pokud jste B2B firma? Možná vám přijde, že sociální sítě jsou spíše pro B2C firmy.

Možná vám si myslíte, že váš produkt není vhodný pro sociální sítě, že skrz ně lze prodat možná nějaké online nástroje nebo kurzy.

Podle Mika Kleinemaße z Thysennkrupp dostali v době korona krize 6 poptávek prostřednictvím Facebooku (zmiňuje konkrétně zde). Thyssenkrupp je největší německý ocelářský a technologický koncern, jednoznačně B2B firma. Jednou z poptávek byl dokonce i lodní vykladač. Podle pana Kleinemaße nemají na Facebooku placenou reklamu.

Pokud se podíváte na Facebook profil https://www.facebook.com/thyssenkrupp/ , uvidíte, že ale se určitě investují do obsahu. Samozřejmě, že tato firma čerpá také ze svého renomé. Nelze úplně spoléhat, že vaši zákazníci si najdou sami váš obsah.

https://www.linkedin.com/pulse/facebook-relevant-b2b-investment-goods-mike-kleinema%C3%9F/

Firmu, kterou bychom asi nečekali na sociálních sítích je Maersk. Maersk se zabývá lodní a letadlovou přepravou. Jejich zákazníci jsou velice specifická skupina lidí.

Maersk najdete, jak na Facebooku  https://www.facebook.com/Maersk, tak i na Linkedin https://www.linkedin.com/company/maersk-group  i na Youtube. Kromě neplacených postů, minimálně na Linkedin investují i do placené reklamy, v současné době s kampaní „Connected“

Pokud se dostanete na landig page , můžete si přehrát ústřední video, které sází na emoce.

V kampani využívají „náhradu fyzického kontaktu/rozhovoru“ videii, kde vysvětlují například jejich přidanou hodnotu https://www.maersk.com/connected/adding-value-along-the-way .

Na těchto příkladech můžete vidět, že sociální sítě mají v B2B marketingu smysl a že i do B2B marketingu patří emoce.

Nelze příklady těchto firem jednoduše kopírovat. Nicméně promyšlené zapojení sociálních sítí, obsahové strategie a eventuálně social sellingu jako abassadoringu je v B2B přínosné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek