Social selling základy

Linkedin je výborným prodejním nástrojem, protože se můžete propojit s těmi správnými lidmi pro získání obchodní příležitosti. Ideální je, pokud marketing na Linkedin probíhá ve dvou liniích. Firma se stará o viditelnost značky. Tím následně přispívá ke snadnějšímu „otevření dveří“ obchodníkům.

Firma si jen obtížně buduje skutečný vztah. Pro firemní profil je i složitější ziskat followers, protože má omezené možnosti zvát lidi. Ale osobní profily mají větší možnosti se propojovat. Pro obchodníka je jednodušší navázat vztah s potenciálním klientem, jelikož lidé se propojují s lidmi, lidi věří konkrétním lidem.

 3 kroky, jak uspět na Linkedin

1. Profil

Je důležité, aby váš profil byl důvěryhodný a vypovídal o vás vše, co by mohlo člověka, se kterým se propojujete, zajímat. Používejte klíčová slova. Text čleňte do odstavců. Udělejte ho scanovatelným. Lidi texty dnes projíždějí očima (scanují) a co je zaujme, u toho se zastaví a přečtou si to. Nebudete-li mít důvěryhodný profil, snižujete šanci na to, že se s vámi budou chtít lidé propojovat. Nezapomeňte na vhodnou fotku, kde působíte jako profesionál, Vynechte příliš uvolnění fotky z dovolené.

2. Budování sítě

Propojte se s lidmi. Začněte u lidí, které znáte, se kterými jste byli v kontaktu. Projděte si vizitky, telefon a váš e-mail. S těmito všemi lidmi se můžete propojit. Po tom můžete začít vyhledávat a propojovat se s dalšími kontakty, kteří představují potenciální zákazníky pro vás.

3. Obsah

Poskytujte svojí síti kvalitní obsah. Zamyslete se, kdo je pro vás cílová skupina a jaký obsah by jí mohl zajímat. Obsah můžete využít dvojího typ. Můžete sdílet cizí obsah a přidat k němu svůj komentář. Ideální je, pokud společnost poskytuje obchodníkům podporu a má pro ně připravený obsah ke sdílení. Pokud ho nemáte k dispozici, musíte se porozhlédnout nejen po Linkedin.   Ideální je, pokud produkujete svůj vlastní obsah. Tím, že produkujete svůj obsah, získáváte ještě jednu výhodu. Budujete si svoji značku a zároveň důvěru u potenciálního zákazníka. Na trhu si získáváte pozici experta. A to je důležité.

Další zajímavé informace se můžete dozvědět od Jany Bártíkové při její páteční kávě: https://www.linkedin.com/groups/13679392/

Přesunout se na začátek