Proč pro e-mail marketing nestačí Outlook?

Některé společnosti stále podceňují sílu e-mail marketingu, respektive ho neřeší koncepčně. Možná stačí jen poslat e-mail na celou databázi. Stačí? Opravdu všichni chtějí dostávat stejné zprávy? Nevyužili byste lépe potenciál mailové databáze, kdybyste něco o kontaktech věděli? Např. co je zajímá z vašich služeb/produktů?

Základem je segmentace, víte, o co kontakty v konkrétním segmentu mají zájem, nebo odkud pocházejí a tím pádem, můžete s nimi cíleně komunikovat. K automatické segmentaci vám pomohou formuláře, které jsou napojené na konkrétní mailing listy, které můžete různě spojovat do větších segmentů.

Co umí e-mail marketingový systém?

Tvorba formulářů

Formuláře si vytvoříte v nástrojích snadno a rychle. Lze využít přednastavených, které můžete jednoduše editovat. A i jednoduše vložit na stránku nebo na ně odkázat. Formuláře většinou vložíte na stránku tím, že zkopírujete kód, přepnete se na stránkách do editoru html a kód prostě jen vložíte jako cokoli do Wordu. Pokud vytvoříte formulář pro každou oblast a napojíte ji na mailing list, který si taky jednoduše nadefinujete, budou se vám kontakty z jednotlivých formulářů třídit do skupin a budete vědět, která skupina odkud přišla. To vám pak pomůže přesněji cílit sdělení, které jim budete posílat.

Tvorba e-mailů

Nemusíte být grafik, ani umět html kódování, abyste vytvořili hezký mail. Většina nástrojů nabízí již předdefinové šablony, které stačí upravit.

Automatizace

E-maily můžete posílat buď jednorázově, např. informace o slevě a poslat je na konkrétní mailing list nebo segment, nebo budete e-maily automatizovat, např. po vyplnění formuláře se odešle automaticky e-mail s e-bookem. Můžete dokonce vytvořit sekvenci e-mailů.

Spouštěče neboli triggery

Trochu pokročilejší funkce mailingových nástojů je využítí triggerů. V e-mailech můžete nastavit tzv. triggery to znamená např, když příjemce klikne na něco, spustí se nová mailingová sekvence, která má za cíl přivést ho blíže k nákupu.

A/B testování

V online marketingu je potřeba testovat. Ne vždy, co se vám zdá nejlepší/nejhezčí je opravdu tím neúčinnějším. Některé mailingové nástroje umožňují tzv. A/B testování, testovat můžete různé věci předmět e-mailu, obsah e-mailu apod. Systém odešle na část databáze dva druhy mailů a vrátí vám statistiku, který z nich byl úspěšnější, na zbytek databáze se rozešle pak e-mail, který dosáhl lepšího skóre.

Jaký mailingový systém?

Pokud hledáte jednoduchý intuitivní nástroj, můžu doporučit Clipsan.cz Jedná se o českou firmu a poskytují opravdu i podporu. Pokud potřebujete více funkcí např. lead scoring, případně chcete více přednastavených šablon mohu doporučit Activecampaign.com

Avšak existuje mnohem více nástrojů, kterou mají různou škálu cen a možností.

You may also like...